سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های حبیب اله حاجی زاده
یادداشت ها - معرفی کتاب- مقالات فرهنگی 
قالب وبلاگ

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی «سینما تجربی» فرخ حنیفه نژاد درباره فیلم کوتاه «پنتی منتو» گفت: این فیلم روایتگر مردی به اسم بهمن است که در روز عاشورا متحول می‏شود.
وی درباره دلیل انتخاب این نام برای این فیلم کوتاه افزود: «پنتی منتو» اصطلاحی در نقاشی است. وقتی نقاش از کار خود راضی نیست روی آن را می‏پوشاند و بعد از مدت طولانی که نقاشی کاملا خشک می‏شود طرح زیری پدیدار می‏شود.
حنیفه نژاد در ادامه یادآور شد: نام «پنتی منتو» برای این فیلم کوتاه 20 دقیقه ای از اینرو انتخاب شده است که شخصیت درونی بهمن رفته رفته در طول مسیر فیلم نمایان و زوایای پنهان شخصیت وی در اثنای فیلم نمایان می شود.
وی تصریح کرد: فیلمبرداری فیلم کوتاه «پنتی منتو» در خراسان و کویرهای اطراف بردسکن به پایان رسیده است و در حال حاضر فیلم در مرحله راف کات قرار دارد.
در این فیلم کوتاه سید یحی دا، حبیب حاجی زاده، رضا قدوسی، بیگم بافتی، اسماعیل غباسی، سیدمحمد و ... به ایفای نقش می‏پردازد.
عواملی که در تولید فیلم کوتاه «پنتی منتو» همکاری داشته اند، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرخ حنیفه نژاد، مریم فتحی‏فر، دستیار کارگردان: علی مرادی، فیلمبردار: وحید بیوته، دستیار فیلمبردار: علی یاری، صدابردار: اکبر تراب پور، دستیار صدا: حامد علی پور، طراح صحنه و لباس: فریبا حنیفه نژاد، دستیار صحنه و لباس: مرضیه عطایی، مدیر تولید: حسین علی پور، بازیگر: جواد مغنی، منشی صحنه: راضیه عطایی، مدیر تدارکات: علی علی پور، تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
حنیفه نژاد فیلم های «باهم»، «چاوش» و ... را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

 فیلم کوتاه و داستانی پنتی منتو با محتوای عاشورا و نهضت سید و سالار شهیدان ابا عبدالحسین(ع) به کارگردانی زوج هنری سینمای ایران فرخ  حنیفه نژاد و خانم مریم فتحی فر در بردسکن ساخته شد. این فیلم با مدیریت تولید حسین علیپور منطبق با اقلیم و معرفی   لوکیشن های بکر و زیبای شهرستان بردسکن و همکاری و مساعدت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر کلید خورد . این فیلم با هدف معرفی استعدادهای شهرستان بردسکن اعم از معرفی فرهنگ و هنر و با استفاده از استعداد ها و نیروهای بومی شهرستان به نقش اولی جواد مغنی و فیلمبرداری وحید بیوته و صدا برداری اکبر تراب پور است که با مساعدت شورای اسلامی شهر بردسکن بازسازی روز عاشورا درروستای باب الحکم این شهرستان با 250 سیاهی لشکر فیلمبرداری و در مدت 10 روز انجام شد. فیلمبرداری آن انجام شد.


[ سه شنبه 91/3/2 ] [ 6:28 صبح ] [ حبیب اله حاجی زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

حبیب اله حاجی زاده -شهرستان بردسکن- فوق لیسانس ادبیات فارسی - آموزش و پرورش شهرستان بردسکن- مدرس دانشگاه آزاد و پیام نور بردسکن
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 28
کل بازدیدها: 136461