سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های حبیب اله حاجی زاده
یادداشت ها - معرفی کتاب- مقالات فرهنگی 
قالب وبلاگ

با جلال مدت ها قبل آشنا بودم . می شود گفت تقریبا تمامی آثارش را خوانده ام . از غرب زدگی گرفته تا مدیر مدرسه و خسی در میقات . تصورم این بود که نفرین رمین را هم خوانده ام اما وقتی کتاب را ئرق زدم دیدک که دریغ از یک صفحه و بی درنگ شروع کردم به خواندن . سایر آثار جلال آل احمد را در دوران دبیرستان خوانده بودم یعنی در سال های 71 تا  75 و زمان کنکور .

جلال آن قدر در نوشته ها و نوع نوشتارم تاثیر داشت که خیلی از دوستان می گفتند ، چه قدر شبیه جلا می نویسی . ویرایش کننده ی پایان نامه ام می گفت ، آقا فعل های شما ناقصند جملاتتان کوتاه ان و اصلا تکلیف فعل برخی از جملاتتان معلوم نیست و من به یاد سخن سیمین دانشور (همسرجلال) افتادم که گفته بود نثر جلال تلگرافی است . تند و یک ریز .

این نوع نوشتن خاص جلال است و چه زیبا.

نفرین زمین را که نشر صدیقه چاپ کرده خوش آب و رنگ است . 304 صفحه داردو 6 فصل. میزان و عقرب و قوس و حمل و ثور و بالاخره کوسه برنشین

معلمی که وارد روستا می شود و در همان مدرسه ی روستا اقامت می کند . او درون زندگی اجتماعی روستاییان نفوذ می کند و در روند زندگیب و سرنوشت آنان تاثیر گذار است . او در علم و مذهب و اقتصاد وساختمان و ازدواجشان نیز نظر می دهد .

جلال از زبان راوی داستان ، حرف های خودش را می زند . نقدش را به حکومت و زمانه . تقسیم اراضی و چاه موتور و خطر مهاجرت روستاییان به شهر و قس علی هذا.

 


[ شنبه 91/4/3 ] [ 5:27 عصر ] [ حبیب اله حاجی زاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

حبیب اله حاجی زاده -شهرستان بردسکن- فوق لیسانس ادبیات فارسی - آموزش و پرورش شهرستان بردسکن- مدرس دانشگاه آزاد و پیام نور بردسکن
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 136106